Deklaracja dostępności

Oświadczenie w sprawie dostępności

Gmina Kazimierz Biskupi zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej bip.kazimierz-biskupi.pl zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. 2019 r. poz. 848) oraz Decyzją wykonawczą Komisji (UE) 2018/1523 z dnia 11 października 2018 r. ustanawiającą wzór oświadczenia w sprawie dostępności zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/2102 w sprawie dostępności stron internetowych i mobilnych aplikacji organów sektora publicznego.

W Gminie bip.wokiss.pl przeprowadzono samocenę dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz skorzystano z dostępnego narzędzia do oceny strony: Test - European Internet Inclusion Initiative, (http://checkers.eiii.eu/ ), z którego wynika, że strona internetowa http://bip3.wokiss.pl/kazimierzbiskupi  bip.wokiss.pl spełnia wymagania w 91,87 %.

Status pod względem zgodności

Strona internetowa dostępna jest częściowo zgodna z wytycznymi dla dostępności treści internetowych w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych (załącznik do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. poz. 848), z powodu niezgodności wymienionych poniżej:

  1. Brak opisów zdjęć, tekstu alternatywnego oraz elementu na pierwszej stronie (przesuwane zdjęcia, tzw. slider) dla czytników obsługiwanych przez osoby niepełnosprawne.
  2. Brak opisu tekstowego modułu wyszukiwania informacji dla osób niepełnosprawnych.
  3. Linki prowadzące do materiałów na innych stronach/podstronach nie zawierają treści tekstowej, którą mogą odczytać programy dla niepełnosprawnych.
  4. Brak tytułu w zagnieżdżonych ramkach tzw. frame i iframe.

 

Informacja dla użytkowników niepełnosprawnych

  • Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab lub SHIFT+TAB.
  • Linki - także te prowadzące do serwisów zewnętrznych – w zdecydowanej większości otwierają się w tym samym oknie. Dzięki temu użytkownik ma pełną kontrolę nad swoją przeglądarką.
  • Zadbano o odpowiedni kontrast tekstu do tła. Dzięki temu materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących. Istnieje możliwość zmiany kontrastu strony za pomocą ikon aaAA.
  • Osoby zamieszczające teksty na stronie dokładają starań, aby były one zrozumiałe oraz formatowane w sposób zgodny z zasadami dostępności,
  • Dokładamy starań by zdjęcia i grafiki w serwisie posiadały zdefiniowane alternatywne opisy, aby ich treść była zrozumiała dla osób niewidomych oraz osób które nie wyświetlają grafiki na przykład na urządzeniach mobilnych.
  • Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych Window-Eyes, JAWS czy NVDA.
  • Strony witryny z łatwością można przeglądać na ekranach urządzeń mobilnych poprawnie wspierających wymienione standardy, takich jak palmtopy, telefony komórkowe.
  • Całość serwisu oparta jest na stylach CSS.

 

Procedura wnioskowo-skargowa

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna budynków Urzędu Gminy


1. Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
Budynek Urzędu Gminy w Kazimierzu Biskupim mieści się przy ulicy Plac Wolności 1, 62-530 Kazimierz Biskupi. Całość podzielona jest na dwie części: starą – A i nową – B. Do budynku prowadzą dwa wejścia: jedno do budynku A od strony ul. Plac Wolności, drugie w miejscu łączenia budynków A i B, przy parkingu bocznym. Nad wejściami brak systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Wejścia nie są zabezpieczone żadnymi bramkami. Główne wejście (budynek A) dostosowane do osób niepełnosprawnych na wózkach.

2. Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
Korytarze na parterze obu budynków szerokie, dostępne dla osób niepełnosprawnych na wózkach. Dwie klatki schodowe, bez udogodnień dla osób niepełnosprawnych. Pomieszczenia na piętrze niedostępne dla osób niepełnosprawnych – brak windy. Brak toalety przystosowanej dla osób niepełnosprawnych.

3. Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
Brak pochylni, platform, pętli indukcyjnych. Brak systemu informacji głosowych.

4. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Wyznaczone jedno miejsce dla osób niepełnosprawnych na bocznym parkingu przy budynku A (dojazd od strony ul. Plac Wolności) oraz jedno miejsce na parkingu za budynkiem B (dojazd od strony ul. Ogrodowej).

5. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Do budynków i wszystkich pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

6. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu i online.

 

Informacje dodatkowe.

  1. Publikacja strony bip.kazimierz-biskupi.pl - 02.01.2020 r.
  2. Osobą odpowiedzialną za dostępność cyfrową strony jest: Krzysztof Rogalski.
  3. Kontakt z osobą odpowiedzialną za dostępność cyfrową strony: Urząd Gminy
    Kazimierz Biskupi, ul. Pl. Wolności 1, 62-530 Kazimierz Biskupi.
  4. Kontakt telefoniczny z osobą odpowiedzialną za dostępność cyfrową strony: tel. 601 165 561, 63 244 77 34.
  5. Kontakt e-mailowy z osobą odpowiedzialną za dostępność cyfrową strony: informatyk@kazimierz-biskupi.pl
  6. Strona aktualizowana na bieżąco.
  7. Gmina dołoży wszelkich starań, aby dostępność i użyteczność strony internetowe była na poziomie WCAG 2.0.
  8. W menu „Kontakt” zawarte są dane teleadresowe instytucji

 

Biuro Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych:
ul. Żurawia 4 A,
00- 503 Warszawa
Telefon (22) 461 60 00
e-mail: sekretariat.bon@mrpips.gov.pl
Adres korespondencyjny:
ul. Nowogrodzka 1/3/5
00-513 Warszawa

Data sporządzenia Deklaracji Dostępności 2020-03-30